کولینگ تاور | برج خنک کننده

کولینگ تاور | برج خنک کننده

کولینگ تاور یا برج خنک کننده

صنایع شها بزرگترین تولید کننده برج خنک کننده های فایبرگلاس در ایران (برج خنک کننده مدار باز | برج خنک کننده مدار بسته)

برج خنک کننده ( Cooling tower ) در اصطلاح کولینگ تاور دستگاهی هست برای خنک کردن آب که در پروسه سرد سازی سیستم تهویه مطبوع واحد های صنعتی مورد بهره برداری و استفاده قرار می گیرد.

برج خنک کننده یا همان گولینگ تاور به لحاظ عملکرد به 2 نوع برج مدار باز و برج مدار بسته تقسیم بندی می شود در برج خنک کننده مدار باز آب با هوا در تماس مستقیم میباشد و سیرکوله سازی در داخل برج انجام میگردد .و در برج خنک کننده مدار بسته آب با هوا در تماس غیر مستقیم قرار می گیرند روش خنک سازی گاز کمپرس شده داخل کندانسورهای پرقدرت برج خنک کننده مدار بسته میباشد . هدر رفت آب در این برج در حد 0 میباشد ولی مصرف برق بسیار بالایی دارند . برج خنک کننده بر اساس نوع مصرف به 3 دسته صنعتی, بزرگ , تجاری متوسط و مسکونی کوچک تقسیم می گردند.

برج های خنک کننده مدار باز برای محیط های صنعتی و نیمه صنعتی و برج های خنک کننده مدار بسته بیشتر برای محیط های بهداشتی و بیمارستانی بکار میرود . چیلر های جذبی و چیلرهای تراکمی در ساختمان ها و تاسیسات برودتی سرمایی و دستگاه های جوش فلزات ماشین آلات ذوب و تزریق پلاستیک اکسترودر دستگاه های تولید مواد شیمیایی و راکتور های دارویی و دستگاه های تولید مواد غذایی ماشین های قالب سازی کمپرسورهای هوا و موتور های احتراق داخلی ثابت صنایع نساجی سردخانه ها کوره های القایی از جمله دستگاه ها و فرایند هایی می باشند که برای فعالیت به برج خنک کننده احتیاج دارند.

 

برج خنک کننده
برج خنک کننده