چربی گیر فایبر گلاس

چربی گیرفایبر گلاس

چربی گیر یا grease trap دستگاهی جهت جداسازی روغن و چربی فاضلاب میباشد . این دستگاه فاضلاب را آرام و خنک میکند با خنک شدن فاضلاب روغن های اشباع شده و چربی ها به صورت کف در داخل مخزن اول گیر افتاده و به راحتی قابل تخلیه می گردد.

چربی گیر از دهه 60 در ایران (تهران , تبریز , اصفهان , مشهد ) کاربرد داشتند و به تازگی با گسترش رستوران ها ؛ فست فود ها ؛ قنادی ها ؛ واحد های پخت پز و تولید فاضلاب چرب , کارشناسان سازمان آب و فاضلاب توصیه می کنند جهت حفظ سیستم فاضلابی از گزند مسدود شدن , از دستگاه چربی‌گیر استفاده گردد . grease trap  یا چربی گیر در ظرفیت های 3m3 , 1m3 و غیره در بازار موجود میباشد.

چربی گیر دستگاهی میباشد جهت جدا سازی چربی و روغن اضافه فاضلاب رستوران یا آشپزخانه های که با پساب چربی درگیر هستند . چربی گیر ها به دو نوع اتوماتیک و غیر اتوماتیک دسته بندی میگردند . چربی گیر ها از حیث نظر جنس نیز به نوع مدل چربی گیر پلی اتیلنی و چربی گیر فایبر گلاس تقسیم بندی میگردند.چربی فایبرگلاس و چربی گیر پلی اتیلن پر کاربردترین چربی گیر های حال حاضر در ایران هستند .

 

در تصویر زیر یک چربی‌گیر فایبر گلاس مشاهده میکنید که از یک طرف به خروجی پساب سینک ظرفشویی و از طرفی دیگر به ورودی فاضلاب متصل شده است . از نمونه چربی گیر های با حجم بالا  که توسط صنایع اروپایی نصب گردیده است می توان به چربی گیر هتل اسپنایس و مخزن حمل چربی و چربی گیر رستوران بین المللی 133 برلین بصورت دمونتاژ با مخزن اتومات حمل چربی با مخزن اتومات اشاره کرد

ویژگی های دستگاه چربی‌گیر فایبر گلاس ساخت گروه صنعتی خارجی و ایرانی :

– هزینه نگهداری و تعمیر ” چربی گیر فایبرگلاس ” بسیار کم میباشد .
– راندمان دستگاه چربی گیر 98 درصد می باشد . 98% از آب ورودی
– قابلیت جذب چربی محلول و غیر محول در آب بصورت کف و کیک چربی
– جنس فایبر گلاس تقویت شده و دارای حفاظ و درب
– سایز فلنچ ها و سایز چربی گیر قابل تغییر میباشد .
– دارای دریچه بازدید ایزوله شده
– گارانتی 25 ساله و خدمات پس از فروش کالا
– گارانتی تعویض در صورت شکسته شدن هنگام حمل و نقل
– ایزولاسیون کامل و بدون بو دستگاه چربی گیر رستوران فایبرگلاس
– مقاومت بالا در برابر خوردگی توسط فاضلاب های چرب و اسیدی
– حمل و نقل , نصب آسان
– پیش عایق شده و عدم نیاز به عایقکاری مجدد
– دارای سبد آشغالگیر  – مگنتیت یا فیبرکربن ( تنها در چربی گیر های ساخت گروه های صنعتی اروپایی )
– دارای مدیا پکینگ از جنس pp کاملا فشرده نه pp معمولی جهت آرام سازی فاضلاب  ( تنها در چربی گیر های ساخت گروه صنایع اروپایی )

 

 

چربی_گیر_فایبر_گلاس

چربی‌گیر آشپزخانه فایبر گلاس

نحوه کار چربی‌گیر آشپزخانه

فاضلاب با ذرات چرب معلق وارد چربی‌گیر شده و پس از فرایند آرام سازی چربی , ذرات چربی به صورت معلق بر روی سطح آب انباشه میگردد و سپس به صورت دستی به سبد منتقل میشود .

 

چربی گیر
چربی گیری به روش صقلی – آرام سازی فاضلاب

grease trap یا چربی گیر
مخزن مکعب شکلی میباشد که حرکت فاضلاب و پس آب آشپزخانه را کند کرده این عمل باعث افت دما شده و چربی ها بصورت جامد و روغن ها بصورت معلق در میآیند در بخش دوم مخزن چربی‌گیر دیگر شاهد چربی در آب نیستیم . چربی ها در بخش اول چربی گیر جمع شده و یک ملاقه این چربی از داخل آن خارج و دفن بهداشتی می گردد . دفن چربی همیشه با مخاطراتی روبرو میباشد اینکه شهرداری ها ملزم به دفع چربی نمی باشند و دفع چربی به چه صورت باشد که به محیط زیست صدمه ای وارد نکند خود نیازمند بحث و مشاوره با ارگان های حفاظت از محیط زیست و شهرداری ها میباشد . در کشورهای اروپایی استفاده از چربی‌گیرها بسیار متدوال هست . و همچنین این چربی ها توسط ماموران ویژه شهرداری ها به محل دفع چربی برده میشود و به صورت خاصی امحا میگردد . از این رو توصیه شده است که چربی حداقل در کیسه های مخصوص مشکی دفع زباله ریخته شده تا از نشت چربی به بیرون یا خاک جلوگیری شود .

چربی_گیر_فاضلاب